August 3, 2021

Grija pentru pacient – Un interviu cu Răzvan Predica, Country Manager Affidea România

Grija pentru pacient este principala noastră misiune. Află cum reușește compania să-și atingă obiectivele și care sunt provocările pe care le întâmpină din interviul cu Răzvan Predica, Country Manager Affidea România.

În ultima perioadă, piața medicală trece prin transformări importante, business-urile din domeniu fiind direct influențate de aceste schimbări. Care este situația Affidea România?

R.P.: Asemeni celorlalte domenii și zona medicală accelerează implementarea digitalizării în cadrul activităților, în primul rând pentru a crește siguranța pacienților, scurtarea timpilor în programare, în accesarea dosarelor medicale, primirea rezultatelor investigațiilor etc.

Rețeaua națională de centre Affidea România derulează ample procese de digitalizare, fiind principalul nostru obiectiv de business pentru acest an. Sănătatea pacienților rămâne prioritatea noastră principală, motiv pentru care toate procesele pe care le creăm și le implementăm vizează pacientul și beneficiile acestuia. Astfel, am creat și lucrăm cu un soft în cadrul căruia pacienții își pot uploada rezultatele investigațiilor pe care le-au efectuat, indiferent de unitatea medicală, cele realizate în cadrul centrelor noastre fiind încărcate direct de colegii mei, astfel medicii pot realiza mai ușor și mai rapid o anamneză și stabili un diagnostic când au acces la istoricul medical al pacientului. În aceste condiții, pacienții câștigă timp în a-și cunoaște statusul medical, eventuale afecțiuni, putând începe planul de tratament în cel mai scurt timp.

Întotdeauna am considerat că evoluția tehnologiei are un rol principal în îmbunătățirea calității vieții, în prevenirea unor situații (atât pe plan medical, cât și în general) care ne pot afecta. De aceea, echipamentele medicale pe care le folosim în cele 36 de centre ale Affidea România sunt de ultimă generație, cele mai performante în acest moment la nivel mondial, minim sau total non-invazive, atraumatice, care ne oferă rezultate de înaltă rezoluție, clare și precise.

Tot datorită progresului tehnologic implementăm primele centre medicale ”paperless” din România, în care tot procesul de înregistrare a pacienților, de completare a fișelor medicale, consimțămintelor pacienților etc., toate se realizează digital. Grija față de pacienți este dublată de grija față de natură și mediul înconjurător, contribuind activ la reducerea consumului de hârtie și a deșeurilor.

Din dorința de a fi friendly environment am renunțat la sistemele de climatizare pe gaz optând pentru variante electrice, iluminare exclusiv pe bază de led, senzori de prezență pentru reducerea consumului de electricitate, vopsele pe bază de apă pentru a minimiza poluarea, iar pentru echipamentele pe care le scoatem din uz avem un partener – o companie specializată pe acest domeniu, astfel încât să reciclăm tot ce poate fi reciclat.

Răzvan Predica în headquarter-ul Affidea România

 

Care sunt primele Centre Affidea Paperless?

R.P.: Toate centrele Affidea România sunt la fel de importante pentru noi, prin urmare am implementat în toate locațiile noastre acest sistem.

Trăim o perioadă a transformărilor, acestea au influențat protocoalele medicale, mentalul personalului medical, al pacienților?

R.P.: Întotdeauna în cadrul Affidea România protocoalele medicale au fost strict îndeplinite, de întreg personalul medical, situația pandemică mondială făcându-ne să accentuăm anumite reguli în beneficiul protecției pacienților, dar și a angajaților noștri. Cu siguranță, mentalul tuturor oamenilor s-a schimbat și am realizat că trebuie să fim și mai atenți, și mai preocupați de statusul nostru medical, să luăm măsuri de protecție pentru a ne proteja pe noi și pe cei din jur.

Întreaga echipă Affidea, personal medical și non-medical, suntem alături de pacienții noștri, le oferim cele mai pertinente informații și implementăm în permanență soluții pentru a le îmbunătăți permanent experiența.

Dumneavoastră ați venit la cârma Affidea România în iulie 2020. Care au fost provocările pe care le-ați avut în acest an și care sunt obiectivele viitoare?

R.P.: Una dintre cele mai mari provocări a fost situația pandemică, când am încercat să oferim suport, sprijin și tratament pacienților noștri, am implementat cele mai bune soluții pentru a oferi un mediu sigur atât pacienților care aveau investigații imagistice de realizat, chimioterapie, consultații care nu sufereau amânare etc., dar și colegilor noștri care erau expuși intrând în contact cu atâția oameni.

Modernizarea centrelor noastre – de la rebranding-ul vizual prin care trec centrele Hiperdia, de exemplu, până la awareness-ul pe care trebuie să-l dezvoltăm în rândul pacienților vechi și noi. Să știți că rebranding-ul în zona medicală este un proces amplu, complex, care necesită o anumită perioadă de timp. Noi estimăm că în maximum 2 ani brandurile care au intrat sub umbrela Affidea vor fi percepute de public ca Affidea România.

Razvan Predica Country Manager Affidea Romania

Răzvan Predica- Country Manger | Anca Ghelbere- Marketing Manager

Affidea România

Vă spuneam mai devreme despre digitalizarea centrelor– aceasta este doar o coordonată în “Big Picture”, deoarece mai sunt elemente importante precum modernizarea centrelor, a spațiilor, achiziții de echipamente etc. Nu trebuie să uităm că Affidea România face parte din Grupul Affidea, care este lider european în serviciile medicale de imagistică și tratament oncologic, cu 308 centre pe tot continentul, 10 milioane de pacienți anual și peste 20 milioane de investigații imagistice pe an. Grupul Affidea derulează un parteneriat strategic cu GE Healthcare, urmând a fi instalate în toată rețeaua europeană de centre, peste 200 de noi echipamente medicale ultraperformante.

În centrele Affidea România deținem cele mai performante echipamente medicale, însă ținând cont de numărul în permanentă creștere al pacienților și din dorința de a reduce timpul de așteptare până la data programării, avem în plan achiziția mai multor echipamente. De altfel, echipa noastră este foarte atentă la dorințele pacienților și a medicilor noștri, la așteptările lor, constant solicităm și analizăm feedback-urile acestora pentru a ne îmbunătăți serviciile.

Din punct de vedere strategic, dezvoltăm și consolidăm business-ul punând accent pe optimizarea și eficientizarea proceselor, identificând soluțiile potrivite oricărei situații. Derulăm un program de Change Management prin care compania să fie pregătită pentru a reacționa prompt în orice moment, vizând obținerea unui rezultat de succes.

Tot ceea ce construiește Affidea România vizează grija permanentă pentru pacient, astfel investim resurse importante pentru a crea noi produse medicale cât mai personalizate pe nevoile medicale ale pacienților noștri.

Pentru că aminteați de echipamentele performante, Affidea deține în România cel mai mare Centru de Excelență Oncologică la Fundeni. Ce înseamnă acest lucru?

R.P.: În rețeaua Affidea România deținem 2 centre de excelență – unul la Constanța și cel mai mare la nivel național în București, la Fundeni. Centrele de Excelență Oncologică oferă pacienților servicii de diagnostic imagistic de înaltă performanţă și medicină nucleară, oferind o largă gamă de investigații ce includ PET/CT, SPECT/CT, RMN, CT, Scintigrafie, Mamografie, dar și alte investigații imagistice de înaltă performanță, analize de laborator, consultații de specialitate (consultații și spitalizare de zi) și tratament de chimioterapie pentru pacienții oncologici. Practic, aceste centrele de excelență reprezintă un „hub medical” ce oferă servicii integrate pacienților cu afecțiuni oncologice.

Statisticile medicale internaționale arată că numărul bolnavilor de cancer este în continuă creștere. Cum se diferențiază Affidea România de celelalte clinici medicale ce oferă servicii de investigație și tratament oncologic?

R.P.: Ținând cont de faptul că facem parte dintr-o rețea internațională care este lider european pe zona investigațiilor imagistice, dar și a tratamentelor oncologice, în cele 36 de centre din România lucrăm cu cele mai performante echipamente de imagistică ale momentului și avem în echipă cei mai buni medici care pot trata pacienții care se confruntă cu afecțiuni oncologice. Focusul nostru este pe pacient – ce investigații să realizăm pentru a stabili diagnosticul corect, mai ales că medicii oncologi stabilesc planuri de tratament personalizate, cu echipe multidisciplinare  pentru a avea o imagine completă asupra stării medicale a pacientului și pentru a alege schema de tratament cea mai potrivită.

Întreg personalul (medical și non-medical) are grijă de pacient, de confortul acestuia, de starea emoțională și psihologică, de efectele schemelor de tratament, le explicăm ce trebuie făcut în momentul când pleacă din centrele noastre, oferim informații atât pacienților, cât și familiilor acestora.

De altfel, derulăm pe canalele de comunicare (Social Media, site-ul oficial affidea.ro) ample campanii de informare privind importanța prevenției, deoarece astăzi cancerele depistate în fază incipientă și cu ajutorul tehnologiei pe care o avem, de ultimă generație, pot crește eficiența tratamentului, oferind o speranță în plus acestor pacienți.

Abordarea multidisciplinară a pacienților este relativ nouă în România, comparativ cu alte țări europene. O folosiți doar pentru pacienții oncologici?

R.P.: Pacientul trebuie analizat sistemic, integrat, nu doar din punctul de vedere al unei specialități medicale. Pentru afecțiunile mai complexe și abordarea medicală trebuie să fie pe măsură, prin urmare am creat serviciile INTEGRA, bazate pe 3 coordonate: diagnosticare corectă și rapidă, inițiere și/ sau adaptare tratament, urmărirea și analizarea evoluției tratamentului, totul conform protocoalelor în vigoare.

De multe ori, pacienții au nevoie de o îndrumare, de o explicare a etapelor pe care sunt nevoiți să le parcurgă pentru a soluționa cu succes o problemă medicală. Specialiștii noștri le explică și le recomandă ce investigații trebuie efectuate, apoi în funcție de rezultatul acestora avem în vedere care sunt specialitățile medicale spre care trebuie direcționați pacienții.

Suntem aproape de pacienții noștri, nu-i lăsăm să caute singuri răspunsuri la întrebări, să fie dezorientați, îi îndrumăm și urmărim ca problema pentru care au venit în centrele noastre să fie soluționată cu succes!

Prin urmare, serviciile INTEGRA se adresează tuturor pacienților, indiferent de aria medicală, integrând de la primele investigații, planul de tratament, evoluția și rezultatele tratamentului.