May 17, 2021

Ce exercitii fizice puteti face daca ati fost diagnosticata cu Osteoporoza


Warning: DOMDocument::loadHTML(): error parsing attribute name in Entity, line: 1 in /home/ic4w7egi/public_html/wp-content/themes/affidea-v.1.1/inc/theme-functions.php on line 588

Warning: DOMDocument::loadHTML(): error parsing attribute name in Entity, line: 1 in /home/ic4w7egi/public_html/wp-content/themes/affidea-v.1.1/inc/theme-functions.php on line 588

Warning: DOMDocument::loadHTML(): Attribute auto redefined in Entity, line: 1 in /home/ic4w7egi/public_html/wp-content/themes/affidea-v.1.1/inc/theme-functions.php on line 588

Warning: DOMDocument::loadHTML(): error parsing attribute name in Entity, line: 1 in /home/ic4w7egi/public_html/wp-content/themes/affidea-v.1.1/inc/theme-functions.php on line 588

'

 "DXA"

Dacă ati fost diagnosticata cu osteoporoză, ați putea crede ca exercitiile fizice pot duce la anumite fracturi si de aceea trebuie evitate. De fapt, folosirea muschilor vă ajută să vă protejați oasele.

Osteoporoza este o cauză majoră a dizabilității la femeile în vârstă si poate duce la fracturi la nivelul șoldului și coloanei vertebrale - ceea ce vă poate afecta grav mobilitatea și independența.

Anumite tipuri de exerciții fizice întăresc mușchii și oasele, în timp ce alte tipuri sunt concepute pentru a vă îmbunătăți echilibrul, ceea ce poate ajuta la prevenirea căderilor.

 

Beneficiile exercițiilor fizice

Nu este niciodată prea târziu să începeți să faceți exerciții fizice. Pentru femeile aflate în postmenopauză, activitatea fizică regulată poate:

  • Crește puterea musculară
  • Îmbunătăți mobilitatea soldului
  • Reduce riscul de fracturi osoase
  • Menține sau îmbunătăți postura
  • Poate scadea intensitatea durerilor de oase

Consultați-vă medicul înainte de a începe orice program de exerciții pentru osteoporoză. 

Gândiți-vă la ce fel de activități fizice puteti incerca si alegeti ceva care sa va faca placere, va fi mult mai usor sa includeti acel tip de exercitii fizice in rutina dumneavoastra zilnica. 

Urmatoarele tipuri de activități sunt recomandate persoanelor cu osteoporoză:

  • Exercitii moderate de forta pentru partea superioara a spatelui
  • Exercitii aerobice cu ridicarea de greutati moderate
  • Exerciții de flexibilitate
  • Exerciții de stabilitate și de echilibru

In functie de gradul de osteoporoză și riscul de fractură pe care il aveti, ați putea fi descurajati să faceți anumite exerciții. Adresați-vă medicului dumneavoastra si aflati ce exercitii sunt potrivite pentru starea dumneavoastra.

 

Exerctiile de forta

Acestea includ utilizarea de greutati moderate, benzi de rezistenta sau propria greutate corporala pentru a intari toate grupele musculare majore, in special muschii spatelui, importanti pentru postura. Astfel de exercitii pot ajuta, in unele cazuri, si la menținerea densității osoase.

Exercitiile de forta trebuie adaptate la capacitatea și toleranța dumneavoastră, mai ales dacă aveți dureri. Un terapeut fizic sau un antrenor personal cu experiență în lucrul cu persoanele care suferă de osteoporoză vă pot ajuta cu aceste exercitii. Tehnica corespunzătoare este esențiala pentru a preveni rănirile și pentru a obține beneficiul maxim in cazul acestui tip de antrenament.

 

Activități aerobice

Mersul pe jos si dansul sunt doua dintre exemplele la care va puteti gandi in astfel de cazuri.

Aceste tipuri de exerciții lucrează direct pe oasele picioarelor, șolduri și coloana vertebrală inferioară pentru a încetini pierderea mineralelor. Ele oferă, de asemenea, beneficii cardiovasculare, care stimulează sănătatea sistemului cardiovascular și a sistemului circulator.

Este important ca activitățile aerobice să nu fie singurul program de exerciții fizice pe care il faceti. De asemenea, este important să lucrați la forță, flexibilitate și echilibru.

 

Exerciții de flexibilitate

Mișcarea articulațiilor vă ajută să vă mențineți oasele intr-o stare buna. Întinderea se efectuează cel mai bine după încălzirea mușchilor, la sfârșitul sesiunii de exerciții fizice sau după o încălzire de 10 minute. Acestea ar trebui să fie făcute ușor și încet.

Evitați întinderi care vă flexează coloana vertebrală sau vă provoacă să vă aplecați prea mult. Adresați-vă medicului dumneavoastră pentru a afla ce fel de exerciții de flexibilitate sunt recomandate pentru dumneavoastră.

 

Exerciții de stabilitate și de echilibru

Prevenirea căderii este deosebit de importantă pentru persoanele cu osteoporoză. Exercițiile de stabilitate și echilibru ajută muschii să colaboreze într-un mod care vă poate menține mai stabil, fiind astfel mai puțin probabil să cădeți.

Exercițiile simple cum ar fi staționarea pe un picior sau exercițiile pe bază de mișcare, cum ar fi tai chi, vă pot îmbunătăți stabilitatea și echilibrul.

 

Mișcări de evitat

Dacă aveți osteoporoză, nu este recomandat sa faceți următoarele tipuri de exerciții: sărituri, alergări sau jogging, acestea pot duce la fracturi în oasele slăbite. Evitați mișcările rapide, alegeți exerciții cu mișcări lente, controlate.

Exercițiile în care vă aplecați în față și răsuciți talia, vă pot crește riscul de fracturi sau compresie în coloana vertebrală, dacă aveți osteoporoză.

Alte activități care vă pot solicita să vă îndoiți sau să vă răsuciți cu forța in talie sunt golful, tenisul, bowlingul și unele exercitii de yoga, de aceea este recomandat sa le evitati in cazul in care ati fost deja diagnosticat cu osteoporoza.

Dacă nu sunteți sigura cât de sănătoase sunt oasele dumneavoastra, discutați cu medical dumneavoastra. Nu lăsați teama de fracturi să va impiedice sa fiti activa.

Sursa: MayoClinic

 

*Articolul are un rol pur informativ și nu substituie consultul medical specializat. Investigațiile imagistice se realizează doar la recomandarea medicului specialist.

'