May 17, 2021

8 modalitati de imbunatatire a calitatii somnului pe masura ce inaintati in varsta

Înaintarea in varsta poate afecta calitatea somnului si incep sa apara situatii in care va treziti mai des si nu aveti un somn atat de profund ca atunci cand erati mai tanar. Sunt cateva masuri pe care le puteti lua in calcul pentru a depasi aceste probeme si a va odihni mai bine.

Una dintre cele mai frecvente schimbări in calitatea somnului care vine odata cu inaintarea in varsta este trezitul frecvent in timpul noptii, cauza cea mai probabila fiind un anumit tip de disconfort fizic, cum ar fi necesitatea de a folosi baia sau de a va repoziționa o articulație dureroasă.

Inaintarea în vârstă nu este neapărat o sentință la un somn neliniștit pentru tot restul vieții. În timp ce s-ar putea să nu puteți modifica intrutotul modul în care ritmul și tendințele dumneavoastra de somn natural s-au schimbat, puteți încerca mai multe tehnici simple pentru a va îmbunătăți calitatea somnului.

 

Incercati urmatoarele sfaturi:

  • Opriți consumul de lichide într-un interval de două ore inainte de somn, pentru a reduce la minimum deplasarile la baie in timpul noptii.
  • Dacă durerea de oase vă poate trezi in timpul noptii, discutați cu medicul dumneavoastră pentru a vedea dacă luați puteti lua un medicament pentru durere înainte de culcare pentru a va putea ajuta. De asemenea, incercati sa va masati zonele care va dau dureri si care v-ar putea perturba somnul. Puteti include de asemenea, cateva exercitii fizice usoare in fiecare dimineata.
  • Păstrați mediul de somn cât mai întunecat posibil. Aceasta include limitarea luminilor de la televizor, ecranul calculatorului și dispozitivele mobile. Lumina perturba ritmul natural de somn al corpului.
  • Limitați aportul de cafeină, în special în cele opt ore înainte de culcare.
  • Evitați consumul de alcool în apropierea perioadei de culcare - alcoolul vă poate ajuta să adormiți, dar odată ce acesta se desprinde, este mai probabil să vă treziți in timpul noptii.
  • Pentru o calitate mai buna a somnului pe parcursul noptii, incercati sa limitați orele de somn în timpul zilei la doar 10 până la 20 de minute. Dacă observați că acel somn în timpul zilei vă impiedica sa dormiti noaptea, incercati sa evitati cu totul somnul in timpul zilei.
  • Dacă aveți probleme cu adormirea, încercați să luați 1 până la 2 miligrame de melatonină cu aproximativ două ore înainte de culcare.

 

Este foarte important să aveti șapte până la opt ore de somn în fiecare noapte. Dacă întâmpinați un somn cu intreruperi frecvente, neodihnitor, în ciuda acestor sfaturi sau dacă aveti o stare de oboseala frecventa in timpul zilei, adresati-va medicului dumneavoastra.

Sursa: MayoClinic

 

*Articolul are un rol pur informativ și nu substituie consultul medical specializat. Investigațiile imagistice se realizează doar la recomandarea medicului specialist.

'